Linki naturalne a linki sztuczne do strony

wpis w: Narzędzia | 0

SEO, czyli Search Engine Optimization, daje webmasterom niezwykle szerokie możliwości w kwestii podniesienia rankingu strony. Jednym ze sposobów na „dogadanie się” z Google jest zwiększenie ilości linków przychodzących, zamieszczanych w wartościowych miejscach. W tej kwestii należy jednak zachować sporą ostrożność, bowiem istnieje bardzo cienka granica, rozdzielająca działania zgodne z wytycznymi Google od tych, które mogą zostać nagrodzone banem.

 

Początkowo algorytm najpopularniejszej wyszukiwarki ustalał ranking stron niemal wyłącznie w oparciu o ilość linków przychodzących. Dziś działanie algorytmów Google jest znacznie bardziej skomplikowane, jednak odnośniki w dalszym ciągu odgrywają tu niezwykle istotną rolę.

Linki naturalne a linki sztuczne do strony

Jak to działa?

 

Wyszukiwarka zakłada, że strona często cytowana na innych tematycznych stronach niesie dla użytkownika większą wartość, zatem zostaje uplasowana wyżej w wynikach wyszukiwania. Założenie to jest niezwykle trafne, jednak należy podkreślić, że daje (a raczej dawało) niezwykle szerokie możliwości w kwestii manipulacji rankingiem stron.

 

Niektórzy webmasterzy dostrzegli tu okazję na podniesienie pozycji swojej witryny w wynikach wyszukiwania. Faktycznie, tworzenie sztucznych linków początkowo działało, jednak Google bardzo szybko nauczył się odróżniać odnośniki stworzone  na potrzeby SEO od organicznych. Wyszukiwarka docenia wyłącznie linki zamieszczone w sposób naturalny (także te w katalogach stron), cała reszta nie niesie z sobą żadnej wartości. Właśnie dlatego white hat SEO jest jedyną słuszną techniką pozycjonowania.

 

Linki organiczne – co to takiego?

 

Pod pojęciem linku organicznego należy rozumieć odnośnik naturalny, czyli zamieszczony na innej stronie tematycznej, niosącej znaczną wartość merytoryczną dla użytkownika. Strony, które zostaną ocenione jako bezwartościowe, będą traktowane jako miejsca tworzone z myślą o zamieszczaniu linków, a pojawiające się na nich odnośniki – jako całkowicie bezwartościowe. Nie oznacza to jednak, że webmaster nie może podlinkować swojej witryny samodzielnie. Warunek jest jeden – strona, na której został zamieszczony odnośnik, musi być merytoryczna. Takie działania są także dozwolone na forach i w social mediach.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *