Mapy Google a pozycja w wyszukiwarce

wpis w: Narzędzia | 0

Na dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania składa się bardzo wiele czynników. Doświadczeni pozycjonerzy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że sama optymalizacja witryny oraz zapewnienie napływu organicznych linków przychodzących nie zawsze odnowi pożądany skutek. Aby  wszystkie wdrożone działania mogły odnieść właściwy rezultat, niezbędne jest też stworzenie wizerunku strony także w innych usługach giganta z Mountain View.

 

Wyszukiwarka Google nieustannie ewoluuje, co ma bezpośredni związek z powiększającym się portfolio dostawcy usługi. Google to już nie tylko narzędzie do wyszukiwania, ale także cały szereg  usług pobocznych, składający się na zwarty ekosystem. Można to zaobserwować w samych rezultatach organicznych, które od jakiegoś czasu mają postać mieszaną – tuż obok adresu strony i opisu meta wyświetlane jest inne medium, najczęściej mapa i dane teleadresowe. To właśnie dlatego white hat SEO przewiduje także poprawę pozycji strony w innych usługach.

Mapy Google a pozycja w wyszukiwarce

 

Mapy Google a pozycja w wyszukiwarce

 

Dla tych firm, którym zależy na zaznaczeniu swojej obecności w sieci, stworzenie wizytówki Google jest wręcz obowiązkiem, a integralną częścią wizytówki musi być pozycja firmy zaznaczona w Mapach Google. Żeby zrozumieć o czym mowa, wystarczy przyjrzeć się rezultatom organicznym dla dowolnej jednostki. Mapa zawsze wyświetlana jest na pierwszej pozycji wyników.

 

Aby móc pokazać się w usłudze Mapy, wpierw trzeba się w niej zarejestrować. Boty Google mogą to zrobić „z automatu”, jednak czekanie nie jest zalecane. Samodzielna rejestracja (za pośrednictwem Centrum firm lokalnych) to kwestia pięciu minut. Aby wizytówka mogła znaleźć się na czele rankingu wyników wyszukiwania, należy zadbać o jej optymalizację. Tytuł powinien zawierać frazę kluczową, dla której prowadzone są działania pozycjonujące witrynę. Należy zadbać o bogatą zawartość – sama nazwa to nie wszystko, podstawą są także dane teleadresowe i godziny funkcjonowania firmy.

 

Należy pamiętać, że Google faworyzuje te treści, które są użyteczne dla przeglądających. Im więcej multimediów znajdzie się w wizytówce, tym lepiej. Jeżeli chcesz pochwalić się wnętrzem siedziby, w której mieści się promowana firma, dobrym pomysłem jest zamieszczenie zdjęć 360 stopni. To znacznie zwiększa szansę powodzenia prowadzonych działań, zwłaszcza w ujęciu lokalnym.

Podobne wpisy:

Zostaw Komentarz