Nieetyczne pozycjonowanie, czyli kilka słów o black hat SEO

wpis w: Pozycjonowanie | 0

Podobno na wojnie i w biznesie wszystkie chwyty są dozwolone. To powiedzenie z całą pewnością nie ma jednak odniesienia do przestrzeni wirtualnej. Tutaj wszystkie nieetyczne działania są szczególnie piętnowane, a osoby, które się ich dopuszczają, zawsze spotykają się z odpowiednią „nagrodą”. Pomimo stale rosnącej świadomości w tym temacie, black hat SEO nadal jest częstą praktyką. Co kryje się pod tym pojęciem i jakie konsekwencje grożą za tego typu działania? Przyjrzyjmy się temu nieco bliżej.

 

Mówi się, że do celu nie prowadzą skrócone drogi i w przypadku, w którym owym celem jest budowanie rankingu strony, nie można się z tym nie zgodzić. Oczywiście, zawsze jest możliwość skorzystania z niekoniecznie etycznych metod, jednak należy mieć przy tym świadomość, że takie działanie z całą pewnością nie pozostanie niezauważone – „wujek Google” czuwa.

Nieetyczne pozycjonowanie, czyli kilka słów o black hat SEO

Black hat SEO – co to takiego?

 

Praktyka pokazuje jednak, że wciąż wielu „śmiałków” stawia na metody, które są skuteczne tylko na krótką metę. Black hat SEO jest zupełnym przeciwieństwem white hat seo. Technika ta przewiduje  stosowanie metod spamerskich, przewidujących łatwe i szybkie pozyskanie linków przychodzących z całkowicie bezużytecznych i bezwartościowych stron. Black hat SEO to także koncentracja na maksymalnie kilku frazach kluczowych, korzystanie z systemów wymiany linków i nabywanie płatnych odnośników. To także niewłaściwa optymalizacja strony, ukrywanie linków i przesycanie treści frazą kluczową. Nieetycznych metod działania jest zdecydowanie więcej, bowiem wyobraźnia tzw. „ekspertów” nie zna granic.

 

Konsekwencje są nieuniknione

 

Procentowy udział tego typu działań spada, należy jednak zaznaczyć, że Polska nadal pozostaje w europejskiej czołówce rynków, na których black hat SEO jest praktykowane. Dowodzi to faktu, że mimo znaczącego postępu, jaki dokonał się na przestrzeni ostatnich lat, tzw. społeczność online wciąż jeszcze raczkuje, podobnie zresztą jak marketing internetowy.

 

Nieetyczne praktyki nie umykają uwadze firmy z Mountain View, co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Karą za takie działania będzie wykluczenie witryny z wyników wyszukiwania. Zdjęcie ograniczeń może potrwać nawet kilka lat, zatem warto zastanowić się dwa razy przed podjęciem nieroztropnej decyzji.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *