Optymalizacja strony – o czym należy pamiętać?

wpis w: Porady | 0

W pozycjonowaniu stron internetowych niezwykle istotną rolę odgrywają naturalne linki przychodzące, jednak nie jest to jedyny czynnik, który wpływa na miejsce w rankingu Google. Praktyka pokazuje, że bardzo duża odpowiedzialność leży także po stronie właściwej optymalizacji strony.

 

White hat SEO, czyli tzw. etyczne pozycjonowanie, przewiduje cały szereg procesów, które w finalnym efekcie mają umieścić witrynę możliwie najwyżej w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja strony ma znaczenie dwutorowe. Po pierwsze – poprawna architektura sprawi, że witryna dużo łatwiej „dogada się” z botami Google. Po drugie – optymalizacja strony przewiduje przede wszystkim zwiększenie wartości merytorycznej i użytkowej, a to zaowocuje napływem naturalnych linków przychodzących.

Optymalizacja strony - o czym należy pamiętać?

 

Na co należy zwrócić uwagę?

 

Przyjazna witryna to taka, która zapewnia łatwą nawigację. Czytelny interfejs to jedno, równie ważne jest stosowanie linków wewnętrznych i umożliwienie łatwego przemieszczania się pomiędzy poszczególnymi podstronami. Tak zaprojektowaną architekturę docenią nie tylko użytkownicy, ale także internetowe boty.

 

Kolejny czynnik, który wpływa na komunikację z botami, to adres URL. Niewłaściwa optymalizacja adresu przyniesie sporo strat, warto o tym pamiętać. Ważna jest ilość użytych znaków, jednak nie jest to jedyny czynnik, który należy brać pod uwagę. Istotne jest także użycie frazy kluczowej, charakterystycznej dla danej podstrony.

 

Do najistotniejszych elementów strony zaliczana jest także znajdująca się na niej treść. Boty Google zawsze wychwycą nieunikalną (czyli powieloną) zawartość. Decydując się na skopiowanie tekstu z innej witryny, narażamy się na solidny spadek w rankingu organicznych wyników, nie wspominając już o możliwości poniesienia konsekwencji prawnych.

 

Właściwa optymalizacja tekstu jest równie istotna co unikalność. Należy pamiętać o właściwym nasyceniu treści słowami kluczowymi, jednak tutaj wskazany jest zdrowy umiar. Teksty przesycone będą traktowane jako SPAM, a co za tym idzie – pozycja strony zostanie znacząco obniżona.

 

Należy pamiętać o stosowaniu nagłówków, przede wszystkim w formie <h1> i <h2>. W każdym z nich powinna być zawarta fraza kluczowa charakterystyczna dla danej podstrony.

Podobne wpisy:

Zostaw Komentarz