Pozycja w wynikach wyszukiwania nie jest dziełem przypadku

wpis w: Porady, Pozycjonowanie | 0

Nie jest tajemnicą, że wysoka pozycja strony w rankingu wyszukiwania Google jest celem każdego webmastera. Osoby, które choć w minimalnym stopniu są zainteresowane tematyką internetową, doskonale zdają sobie sprawę z tego, że o kolejności wyświetlania adresów w wyszukiwarce nie decyduje przypadek. Jak to wygląda w praktyce?

 

O tym jak bardzo istotna jest wysoka pozycja w rankingu stron, nikogo chyba nie trzeba przekonywać. Można prowadzić bloga, serwis czy sklep internetowy, jednak jeżeli adres strony nie będzie pojawiał się na czołowych pozycjach wyników wyszukiwania, witryna bardzo szybko przepadnie w czeluściach Internetu. Należy jednak zdać sobie sprawę z tego, że o wysokiej pozycji nie decyduje przypadek.

 

Na pozycję przekłada się wartość strony

 

Zasada działania wyszukiwarki jest prosta – po wpisaniu frazy kluczowej do użytkownika dostarczana jest lista stron, które najbardziej pasują do danego zapytania. Kolejność wyświetlania linków jest ustalana na podstawie wartości danej strony. Odpowiadają za to algorytmy Google, które nieustannie skanują sieć, tworząc w ten sposób ranking stron.

 

Firma z Mountain View nie podaje do wiadomości publicznej dokładnej zasady działania dla poszczególnych algorytmów, jednak udziela pewnych wskazówek w kwestiach związanych z optymalizacją witryny. Można je zamknąć w dwóch grupach: wewnętrznej i zewnętrznej. Właśnie na tych obszarach skupiają się działania white hat SEO, czyli tzw. etycznego pozycjonowania.

Pozycja w wynikach wyszukiwania nie jest dziełem przypadku

Czynniki wewnętrzne

 

Algorytmicznej ocenie podlega dosłownie każdy, nawet najdrobniejszy szczegół strony. Jeżeli chodzi o kwestie techniczne – dla Google niezwykle istotny jest czas, w jakim strona jest w stanie się załadować, jak również właściwa optymalizacja HTML.

 

Jeżeli chodzi o kwestie merytoryczne, algorytmy oceniają unikalność treści, formatowanie, nasycenie frazą kluczową (tekstu, nagłówków, adresu, opisów), częstotliwość aktualizacji oraz objętość treści.

 

Czynniki zewnętrzne

 

Ocena wartości strony nie polega jednak wyłącznie na ocenie jej zawartości. Dla Google równie istotne są czynniki zewnętrzne. Na pozycję w wynikach wyszukiwania wpływa obecność strony  w mediach społecznościowych, linki przychodzące z innych stron, jak również ich wartość.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *