Pozycjonowanie, czyli między mitami a prawdą

wpis w: Pozycjonowanie | 0

Skuteczność działań typu white hat SEO nie podlega dyskusji, oczywiście o ile wdrożona technika jest dostosowana do wymogów przedstawianych przez konkretną witrynę. W sieci nie brakuje artykułów, które pod niebiosa wychwalają efekty, jakie można osiągnąć przy zastosowaniu kilku prostych zabiegów. Rzecz w tym, że wiele z nich ma za zadanie promować konkretne firmy, obiecując czytelnikom „gruszki na wierzbie”. Jak odróżnić prawdę od mitów i nie dać się nabrać?

 

Etyczne metody pozycjonowania mogą przynieść bardzo dobry efekt. Rezultaty są jednak w dużej mierze uzależnione od wiedzy i doświadczenia pozycjonera, który odpowiada za realizację projektu. W każdym przypadku są to jednak działania długofalowe, których efekty pojawiają się z czasem, nie należy o tym zapominać.

 

Pozycjonowanie, czyli między mitami a prawdą

SEO to nie magia

 

Należy jednak zdać sobie sprawę, że wywalczona pozycja nie będzie towarzyszyła witrynie przez cały czas. Wynika to z bardzo prostego faktu – konkurencji też zależy na tym, aby wspiąć się na szczyt rankingu wyszukiwania. Po drugiej stronie znajduje się natomiast sam gigant z Mountain View, czyli popularny „wujek Google”. Algorytmy odpowiedzialne za ustalanie rankingu podlegają częstym aktualizacjom, co nie pozostaje bez wpływu na pozycję Twojej witryny. Dziś strona może znajdować się na samym szczycie, jednak nie znaczy to, że pozostanie tam także jutro. Gwarancją ciągłości są regularnie prowadzone działania pozycjonujące.

 

W tym miejscu dochodzimy do kolejnej błędnej opinii, według której SEO jest działaniem   jednorazowym. Cóż, jeżeli zależy nam na stałej wysokiej pozycji, należy nastawić się na długofalową współpracę z agencją. Jednorazowa usługa przyniesie tylko chwilowy efekt, który z całą pewnością nie przyniesie wymiernych korzyści.

 

Dlaczego? Ponieważ prawidłowo wdrożone działania muszą kosztować, a efekt nie pojawi się po kilku dniach, wbrew temu co możemy przeczytać w niektórych publikacjach. Na pierwsze rezultaty pozycjonowania trzeba poczekać kilka tygodni. W skrajnych przypadkach (np. gdy witryna jest pozycjonowana według popularnej frazy) wdrożone działania mogą dać widoczny efekt dopiero po kilku miesiącach, warto brać to pod uwagę i postawić na długofalową współpracę. Pozycjonowanie to przecież niezwykle istotny element marketingu internetowego i właśnie w takich kategoriach należy rozpatrywać ten proces.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *