Pozycjonowanie długich ogonów – czy warto podjąć ryzyko?

wpis w: Pozycjonowanie | 0

W ostatnim czasie coraz częściej można spotkać się z pojęciem pozycjonowania tzw. długich ogonów. Co kryje się pod tym pojęciem i czy warto zawracać sobie głowę long tailami? Poniżej udzielamy odpowiedzi na te pytania.

Internet coraz bardziej zaczyna przypominać żywy organizm i nie ma w tym ani krzty przesady. Sieć ewoluuje, a jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że tworzą ją nie tylko wirtualne zasoby, ale także jej użytkownicy, bardzo szybko zrozumiemy o czym mowa. Zachowania internautów zmieniają się z roku na rok, a chcąc utrzymać wysoki ruch na stronie, działania white hat SEO muszą podążać za tymi zmianami.

Pozycjonowanie długich ogonów - czy warto podjąć ryzyko?

Długie ogony – co to takiego?

 

Ostatnio pojęcie długich ogonów znacząco zyskało na znaczeniu. Co to takiego? W uproszczeniu – długie ogony to frazy składające się z co najmniej kilku wyrazów. Ich charakterystycznym elementem może (ale nie musi) być zapytanie typu „Dlaczego…”, „ Jak…”, „W jaki sposób…” itd.

 

Dlaczego long taile są ważne?

 

Statystyki jasno pokazują, że internauci coraz częściej sięgają po długie ogony, tworząc w ten sposób unikalne frazy. Przykładowo, chcąc się dowiedzieć w jaki sposób powrócić do ustawień fabrycznych w Androidzie 6.0 Marshmallow, wiele osób nie zdecyduje się na frazę „Android 6.0 Marshmallow”. Aby uzyskać bardziej precyzyjne wyniki, do frazy głównej zostanie dodana fraza uzupełniająca, która w tym przypadku brzmi „ustawienia fabryczne”. Jest też bardzo prawdopodobne, że wielu użytkowników sięgnie po zapytanie, tworząc w ten sposób nową frazę – „Jak przywrócić ustawienia fabryczne w Androidzie 6.0 Marshmallow”.

 

Czy warto skupiać się na pozycjonowaniu długich ogonów?

 

Tendencja ta uległa wzrostowi na przestrzeni kilku ostatnich lat i wiele wskazuje na to, że przyzwyczajenia użytkowników sieci nadal będą zmierzały w tym właśnie kierunku. Long taile dają możliwość wejścia w sektor, w którym panuje stosunkowo niewielka konkurencja (nieporównywalnie mniejsza, niż w przypadku pozycjonowania dla głównych fraz kluczowych). To przekłada się na znacznie większą szansę przebicia się do czołowych miejsc rankingu. Warto jednak zaznaczyć, że poszukiwanie długich ogonów nie jest łatwą czynnością. Praktyka pokazuje natomiast, że gdy już się to uda, korzyści będą ogromne.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *