Pozycjonowanie – kiedy pojawią się pierwsze efekty?

wpis w: Pozycjonowanie | 0

Pozycjonowanie stron internetowych to proces skomplikowany i długotrwały. Należy zdać sobie sprawę z tego, że decydując się na nawiązanie współpracy z agencją lub z pozycjonerem, tak naprawdę decydujemy się na współpracę długoterminową, o ile oczywiście zależy nam na efekcie długofalowym, a nie jedynie chwilowym. Jak to wygląda w praktyce?

 

Specjaliści w dziedzinie pozycjonowania stron www nie ukrywają, że ich praca w dużej mierze opiera się o domysły. Wynika to z prostego faktu – zasada działania algorytmów Google nigdy nie była i prawdopodobnie nigdy nie będzie podawana do wiadomości publicznej. Pozycjonerzy bazują zatem na ogólnych wytycznych, własnej wiedzy i doświadczeniu.

Pozycjonowanie - kiedy pojawią się pierwsze efekty?

Efekty? Tak, ale nie po kilku dniach!

 

Decydując się na współpracę z firmą specjalizującą się w pozycjonowaniu, należy zdać sobie sprawę z tego, że efekty nie pojawią się natychmiast. Szybkie rezultaty najczęściej obiecują osoby, które w swojej pracy posiłkują się działaniami niezgodnymi z wytycznymi Google. Praktyka pokazuje jednak, że taka strategia może wyrządzić (i wyrządzi) więcej szkody niż pożytku.

 

Pozycjonowanie zgodne z zasadami white hat SEO (które de facto pozostaje jedyną słuszną metodą) to proces długofalowy. Kiedy należy oczekiwać efektów? Na to pytanie nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi, bowiem w tym miejscu pojawia się wiele czynników, które warunkują powodzenie wdrożonych działań. Należy do nich m.in. fraza kluczowa, dla której witryna ma być pozycjonowana. Pod uwagę należy także brać siłę konkurencji – im więcej dobrze zoptymalizowanych stron o tej samej tematyce pojawia się w Google, tym dłuższy będzie proces pozycjonowania. Pod uwagę powinna być brana także sama dynamika rankingu, który może zmienić się z dnia na dzień. Warto również zaznaczyć, że efekty w postaci pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania nie mogą być zagwarantowane.

 

Co należy wiedzieć?

 

W sieci nie brakuje ogłoszeń, w których tzw. eksperci gwarantują bardzo dobre rezultaty już po kilku dniach. Czy warto rozważać takie propozycje? Oczywiście, że nie. Szybki efekt może przynieść wyłącznie tzw. SWL, czyli system wymiany linków. Należy jednak pamiętać, że Google nie obchodzi się łagodnie z takimi systemami oraz ze stronami, które się w nich pojawiają. W takich przypadkach po chwilowej euforii następuje gorzkie rozczarowanie.

Podobne wpisy:

Zostaw Komentarz