SEO a SEM – podstawowe różnice

wpis w: Porady | 0

Mówiąc o marketingu internetowym, bardzo często można spotkać się z pojęciami SEM i SEO. Nierzadko zdarza się, że skróty te stosowane są zamiennie, co w praktyce okazuje się ewidentnym błędem. Jakie różnice występują pomiędzy działaniami Search Engine Optymizaton a Search Engine Marketing? Przyjrzyjmy się temu nieco bliżej.

Rola Internetu jako narzędzia promocyjnego wzrasta z roku na rok. Działania w sieci coraz częściej są ujmowane w budżetach promocyjnych wielu polskich firm, a nierzadko są traktowane jako priorytet. Nie ma w tym nic dziwnego, posiadanie własnej firmowej strony www stało się czymś powszechnym i normalnym. Sama strona nie jest jednak w stanie zrealizować założonych celów, tutaj konieczne jest podjęcie stosownych działań promocyjnych.

SEO a SEM - podstawowe różnice

SEO i SEM to dwa różne pojęcia

 

W tym właśnie celu wyspecjalizowane agencje wdrażają określone strategie. Jedną z najpopularniejszych jest white hat SEO. Określenie to odnosi się do zespołu czynności wewnętrznych i zewnętrznych, którym celem jest podniesienie rankingu strony w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Co niezwykle istotne, określenie „white hat” odnosi się tu do działań całkowicie zgodnych z wytycznymi firmy z Mountain View, a co za tym idzie – nie niosących z sobą ryzyka wykluczenia z wyników wyszukiwania organicznego. Odpowiednia optymalizacja strony i zapewnienie „dopływu” naturalnych linków przychodzących to w tym przypadku klucz do sukcesu.

 

Nikogo chyba nie trzeba przekonywać o wadze pozycji w wyszukiwarce. Organiczne rezultaty gwarantują zwiększenie ruchu na stronie, to pewne. Nie należy jednak bagatelizować innych technik promocyjnych. Google oddaje do naszej dyspozycji wiele narzędzi, które mają na celu zwiększenie wzrostu popularności witryny.

 

Pod pojęciem SEM należy rozumieć ogół działań promocyjnych, w których SEO jest ledwie jednym z etapów. Kolejnym z nich, który bezpośrednio prowadzi do zwiększenia widoczności w wyszukiwarce, jest kampania linków sponsorowanych. Niewątpliwą zaletą takiego rozwiązania jest system rozliczeń PPC, czyli Pay Per Click. Oznacza to, że właściciel witryny płaci wyłącznie za faktyczny rezultat, którym w tym przypadku jest każde wejście na promowaną w kampanii stronę internetową.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *