SEO – co to takiego?

wpis w: Narzędzia | 0

Dla osób, które dopiero planują założyć swoją pierwszą witrynę internetową, pojęcie SEO może brzmieć obco i niezrozumiale. Co kryje się pod tym skrótem? Spieszymy z wyjaśnieniem.

Internet urósł już do rangi najbardziej wszechstronnego medium. Rolą sieci nie jest wyłącznie zapewnianie rozrywki, przestrzeń wirtualna już dawno temu wykroczyła poza ramy ciekawostki. Wszystko to dzięki tworzącym ją zasobom, które w praktyce okazują się być nieograniczone. Każdego dnia w Internecie pojawiają się nowe witryny, co jest zjawiskiem niezwykle pozytywnym. Rzecz w tym, że większość z nich ginie wśród innych sieciowych „tworów”, nigdy nie przebijając się do świadomości internautów. Aby Twoja strona nie podzieliła ich losu, musisz postawić na pozycjonowanie.

 

SEO – najlepszy przyjaciel webmastera

 

SEO, czyli Search Engine Optimization, to pojęcie odnoszące się do wewnętrznych i zewnętrznych działań, mających na celu umieszczenie witryny możliwie najwyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania. Słowo „naturalne” odnosi się w tym przypadku do rezultatów niesponsorowanych.

 

Ich celem jest stworzenie warunków, w których dana strona będzie wyświetlana w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania Google. Dlaczego w pierwszej dziesiątce? Ponieważ dane statystyczne jasno dowodzą, że największy procent wejść zapewniają rezultaty z pierwszej strony rankingu, dalsze pozycje to ledwie tło.

SEO - co to takiego?

Trzy szkoły pozycjonowania

 

Proces pozycjonowania stron internetowych możemy podzielić na trzy techniki – white hat SEO, black hat SEO oraz pośrednią – gray hat SEO. W pierwszym przypadku mówimy o metodach całkowicie zgodnych z wytycznymi Google, których efekty pojawiają się po stosunkowo długim okresie. Jest to jednak jedyna metoda, która na sto procent nie zaskutkuje usunięciem strony z wyników wyszukiwania. Technika ta przewiduje wewnętrzną optymalizację strony, podniesienie jej faktycznej wartości oraz zapewnienie dopływu linków organicznych, przychodzących z wartościowych witryn.

 

Black hat SEO przewiduje stosowanie metod spamerskich, w dużej mierze opartych o systemy wymiany linków. W ten sposób można osiągnąć szybkie rezultaty, jednak konsekwencją takich działań właściwie zawsze jest ban w wyszukiwarce.

 

Gray hat SEO płynie gdzieś pomiędzy opisanymi wyżej technikami. Metoda ta przewiduje wdrożenie działań charakterystycznych dla „białego kapelusza”, jednak pozyskiwanie linków przychodzących jest w tym przypadku wspomagane tworzeniem stron zapleczowych.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *