Więcej szkody niż pożytku? To mit!

wpis w: Porady | 0

Jak dowodzą dane statystyczne, ponad 90 procent internautów na całym świecie korzysta z wyszukiwarki Google. Gigant z Mountain View zdominował większościowy obszar usług internetowych i nie ma w tym ani krzty przesady. Chcesz zaistnieć w sieci? Wpierw musisz dogadać się z „wujkiem Google”.

Więcej szkody niż pożytku? To mit!

Aby zrozumieć wagę pozycji w wyszukiwarce, najpierw warto odpowiedzieć sobie na proste pytanie – jaka strona internetowa figuruje w Twojej przeglądarce jako witryna startowa? Czyżby była to wyszukiwarka Google? No właśnie! Większość operacji wykonywanych w sieci ma swój początek w narzędziu do wyszukiwania adresów stron www. Należy jednak zaznaczyć, że liczy się przede wszystkim pierwsza strona wyników wyszukiwania.

 

Google napędza Twój biznes

 

Nie ma znaczenia czy trudnisz się sprzedażą w sektorze e-commerce, prowadzeniem portalu internetowego czy pisaniem hobbistycznego bloga. Bez ruchu organicznego statystyki odsłon strony z całą pewnością będą dalekie od oczekiwanych, a właśnie taki ruch generuje wyszukiwarka. Dla właścicieli i administratorów niesie to same korzyści, w tym biznesie każdy użytkownik (czyli odwiedzający) jest na wagę złota. Rola wyszukiwarki jest zatem nie do przecenienia. Nie oznacza to jednak, że aby znaleźć się w na pierwszej stronie wyników wyszukiwania wystarczy prowadzić wartościową stronę. Boty Google nieustannie skanują sieć, każdego dnia sprawdzając miliony zarejestrowanych witryn. Wszystko opiera się o ustalone algorytmy, których działanie nie jest do końca znane. Istnieje jednak sposób, który pozwoli umieścić Twoją witrynę na czołowych pozycjach w wyszukiwarce. Nie, to nie magia. To SEO.

 

SEO, czyli dwie drogi do celu

 

Przeciwnicy pozycjonowania stron internetowych najczęściej popierają swoją niechęć argumentem, według którego takie działanie może wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Cóż, jak to zwykle bywa, prawda leży gdzieś pośrodku. Na szczyt wyników wyszukiwania mogą prowadzić dwie drogi – krótsza (której Google z całą pewnością nie pochwala) i dłuższa, za to całkowicie zgodna z prawidłami sztuki pozycjonowania stron www. To tzw. white hat SEO, czyli zbiór działań wewnętrznych i zewnętrznych, przewidujących stosowanie zabiegów optymalizujących stronę do wymogów, które stawia wyszukiwarka. To jedyna słuszna metoda, która z całą pewnością nie zaowocuje „wyrzuceniem” witryny z wyników wyszukiwania.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *