Współpraca z agencją SEO, czyli co powinieneś wiedzieć przed podpisaniem umowy

wpis w: Porady | 0

Znaczenie marketingu internetowego nieustannie wzrasta. Firmy coraz częściej doceniają zalety promocji w sieci, co uwidacznia się w realizowanych działaniach. W tym kontekście nie powinien dziwić fakt, że na rynku co rusz pojawiają się nowe podmioty, które oferują swoje usługi w zakresie pozycjonowania witryn – popyt musi być równoważony podażą, to oczywiste. Rzecz w tym, że nie każdy „specjalista od SEO” zasługuje na swoje miano. Na co zatem zwrócić uwagę jeszcze przed zleceniem usługi?

 

W tym przypadku warto nazywać rzeczy po imieniu – dla jednych SEO to główny przedmiot działalności i źródło utrzymania siebie i firmy, natomiast dla innych będzie to łatwy dodatkowy dochód. W pierwszym przypadku najczęściej mówimy o wykwalifikowanych specjalistach, którzy na pozycjonowaniu zdążyli już „zjeść zęby”. W drugim przypadku najczęściej mamy do czynienia z samozwańczymi ekspertami, którzy cel osiągają idąc po najniższej linii oporu. Nie oznacza to jednak, że każda agencja jest godna zaufania, a każdy freelancer liczy na szybki zarobek, z którym niekoniecznie wiążą się dobre efekty wykonanej pracy. Na co zatem warto zwrócić uwagę?

Współpraca z agencją SEO, czyli co powinieneś wiedzieć przed podpisaniem umowy

Zanim podpiszesz umowę

 

Należy wspomnieć, że niska cena nie powinna być czynnikiem decyzyjnym. Dlaczego? To niezwykle proste – dobrze przeprowadzona kampania white hat SEO bazuje na długofalowych działaniach, a to po prostu musi kosztować. Niska cena najczęściej oznacza tylko jedno – że pozycjoner bazuje na systemie wymiany linków, czyli jego praca opiera się wyłącznie na nakręceniu maszynki. Efekt? Chwilowy wzrost pozycji, który w praktyce doprowadzi do wykluczenia z wyników wyszukiwania.

 

Kolejna rzecz to obietnice, które nie mogą mieć pokrycia. Jeżeli pozycjoner lub agencja obiecuje Ci pierwsze miejsce w rankingu Google, po prostu odpuść sobie taką współpracę. Wysoka pozycja nigdy nie może być zagwarantowana, po drodze może wystąpić zbyt wiele zmiennych. Tak samo należy podchodzić do deklaracji pt. „efekt w cztery dni”.  Jak wspomnieliśmy wcześniej, pozycjonowanie jest procesem długofalowym i nie ma tutaj mowy o widocznych rezultatach po kilku dniach. Taka deklaracja najczęściej oznacza, że rezultat będzie osiągany za pomocą nieetycznych działań, za które konsekwencje poniesie przede wszystkim właściciel witryny.

Podobne wpisy:

Zostaw Komentarz