Znaczenie marketingu internetowego nieustannie wzrasta. Firmy coraz częściej doceniają zalety promocji w sieci, co uwidacznia się w realizowanych działaniach. W tym kontekście nie powinien dziwić fakt, że na rynku co rusz pojawiają się nowe podmioty, które oferują swoje usługi w zakresie pozycjonowania witryn – popyt musi być równoważony podażą, to oczywiste. Rzecz w tym, że nie każdy „specjalista od SEO” zasługuje na swoje miano. Na co zatem zwrócić uwagę jeszcze przed zleceniem usługi?
W tym przypadku warto nazywać rzeczy po imieniu – dla jednych SEO to główny przedmiot działalności i źródło utrzymania siebie i firmy, natomiast dla innych będzie to łatwy dodatkowy dochód. W pierwszym przypadku najczęściej mówimy o wykwalifikowanych specjalistach, którzy na pozycjonowaniu zdążyli już „zjeść zęby”. W drugim przypadku najczęściej mamy do czynienia z samozwańczymi ekspertami, którzy cel osiągają idąc po najniższej linii oporu. Nie oznacza to jednak, że każda agencja jest godna zaufania, a każdy freelancer liczy na szybki zarobek, z którym niekoniecznie wiążą się dobre efekty wykonanej pracy. Na co zatem warto zwrócić uwagę?
Zanim podpiszesz umowę
Należy wspomnieć, że niska cena nie powinna być czynnikiem decyzyjnym. Dlaczego? To niezwykle proste – dobrze przeprowadzona kampania white hat SEO bazuje na długofalowych działaniach, a to po prostu musi kosztować. Niska cena najczęściej oznacza tylko jedno – że pozycjoner bazuje na systemie wymiany linków, czyli jego praca opiera się wyłącznie na nakręceniu maszynki. Efekt? Chwilowy wzrost pozycji, który w praktyce doprowadzi do wykluczenia z wyników wyszukiwania.
Kolejna rzecz to obietnice, które nie mogą mieć pokrycia. Jeżeli pozycjoner lub agencja obiecuje Ci pierwsze miejsce w rankingu Google, po prostu odpuść sobie taką współpracę. Wysoka pozycja nigdy nie może być zagwarantowana, po drodze może wystąpić zbyt wiele zmiennych. Tak samo należy podchodzić do deklaracji pt. „efekt w cztery dni”. Jak wspomnieliśmy wcześniej, pozycjonowanie jest procesem długofalowym i nie ma tutaj mowy o widocznych rezultatach po kilku dniach. Taka deklaracja najczęściej oznacza, że rezultat będzie osiągany za pomocą nieetycznych działań, za które konsekwencje poniesie przede wszystkim właściciel witryny.
Dodaj komentarz